“De hele retail boekt zich de rambam bij bedrijven die zich retailvriendelijk noemen, maar dat zijn partijen die ook direct naar de consument toegaan. Dat hebben wij nooit gedaan en dat zullen we ook nooit gaan doen”, dat laten Mikel van Nimwegen en Danny Ruitenberg (beiden oprichter/eigenaar Vuelandia) weten in een interview met TravelPro.

“Als je naar het verschil kijkt tussen ons en onze grootste concurrenten, dan zijn wij puur b2b. Puur gericht op de retail en reisbedrijven. Onze grootste concurrent faciliteert ook direct IT tussen de airline en de consument. Flexible Autos, waar wij GSA voor zijn, dát is bijvoorbeeld 100% b2b. Wij hebben daarnaast geen b2c-concept. Hoeveel procent denk je dat er online rechtstreeks wordt geboekt bij partijen die zich dé partijen noemen voor de retail. De retail moet écht eens worden wakker geschud, want er zijn partijen die het liefst direct aan de consument willen verkopen”, aldus Van Nimwegen. “De retail wordt in veel gevallen beconcurreerd door partijen die hen ook faciliteren. Onderzoek eens wie je technologiepartner of content leverancier is en wie wat faciliteert.”

Lees het hele interview in TravelPro #4

(Bronvermelding: Arjen Lutgendorff – Travel Pro)